jennymsandberg

Alla inlägg under mars 2017

Av Jenny Sandberg - 31 mars 2017 17:06

Ledig idag och inte överdrivet många knop ha tagits. Varit inne i stan och köpt en förtidig födelsedagspresent till sambon, blev en nu diskbänkmaskin, ska bara få hjälp med att koppla in den så de bli rätt och vi inte pajar den.
Ha suttit nu och ritat lite och lyssnat på musik, välbehövligt, är lite som terapi, likadant när jag fixar naglarna.
Men hur eller hur så ska jag och sambon snart bege oss in emot stan för lite kvalitetstid med trevligt sällskap, innan sängen kallar, imorgon delad otur.. väck mig när helgen är över tack!

Av Jenny Sandberg - 27 mars 2017 15:14

Har äntligen påbörjat med att få fint på altanen, men detta är bara början.
Ska försöka få ut utemöblerna antingen denna veckan eller nästa!
Vill få iordning allting nu, men få ta en sak i taget.
Nu blir de att fixa till sig lite och sedan åka till stan för att umgås med trevligt sällskap.
Härlig måndag på er alla!

Av Jenny Sandberg - 26 mars 2017 21:20

Superfin söndag idag med riktigt fint vår väder. Känns riktigt skönt att våren är påväg och den mörka tiden ligger bakom oss.
I eftermiddags så blev jag upphämtad här hemma utav några kompisar och sen drog vi till stan och sedan åkte vi käkade på restaurang Athena, lika mysigt och gott som vanligt! Så de fick avsluta denna veckan och de lyckades med god marginal.
Nu blir de att skriva lite matlista och inköpslista innan kudden kallar, för imorgon blir de veckohandling på förmiddagen.

Av Jenny Sandberg - 26 mars 2017 08:57

Då va de söndag igen och veckorna bara flyger förbi. Snart inne i april redan, kändes som om att de nyligen va nyår.
Denna vecka som gått har hänt lite grejer, skulle bloggat tidigare i veckan men de kom andra saker emellan..
Jag har jobbat som vanligt i veckan, men i onsdags så hade jag mitt sista betygsamtal i min utbildning, så nu är de officiellt, jag är färdigutbildad undersköterska! Känns så ofattbart men ändå så sjukt skönt.
Så nu ska jag bara få hem mina betyg så jag får ett nytt anställningsbevis som stämmer överens med min utbildning.
Igår så var jag hemma hos mina föräldrar hela dagen för att fira deras bröllopsdag och de va super mysigt. Passade även på att rensa lite i mitt flickrum som jag fortfarande har kvar hos mina föräldrar, va en hel del som både slängdes och togs till lägenheten.
Massa gamla skolkataloger, smyckeskrin och annat smått och gott.
Idag så ska jag se till att städa lägenheten, ska bara hitta energin och orken till att få de bästa städrycket så de blir av.
Annars så har jag inget annat planerat idag, vila sen när städningen är klar.
Är även ledig imorgon så då ska uteplatsen få sig ett litet lyft också med lite blommor som jag ska fixa när jag ska till stan med brorsans sambo och syskonbarn, kommer bli super mysigt!

Av Jenny Sandberg - 13 mars 2017 22:25

Då va första dagen på veckan snart slut. Har varit ledig idag och de, dagen till ära, blev att bara ta de lugnt, inte gjort många knop idag, vilket ha varit skönt.
Borde gjort en väldig massa, men de sakerna går ingenstans så de får bli en annan dag, då orken är mer närvarande.
Imorgon blir de inhopp på jobbet, lite extra pengar är aldrig fel.
Så nu blir de att krypa ner bredvid sambon och sova lite, en eller två pussar kanske också.
God natt med er alla.

P.s till er som kanske mot förmodan skulle vilja följa mig på Snap, så heter jag jennymaria95 där.

Av Jenny Sandberg - 9 mars 2017 08:24

Förstår inte varför jag aldrig kan sova länge, oavsätt hur länge jag är uppe kvällen innan. Kom hem runt halv 2 i natt efter en mycket välbehövlig kväll tillsammans med en kär vän. Först lagades god mat och till de dracks de goa vuxendrycker.
Men kvällen blev som sagt lyckad och jag kände ett lyckorus igår som jag inte känt på jag vet inte hur länge, så de va lite små kul.
Idag så är både jag och sambon lediga, shit när hände detta senast? Haha!
Så vad som händer idag är de ingen som vet.

Av Jenny Sandberg - 8 mars 2017 07:43

Onsdag igen och idag är jag "ledig". Kanske inte direkt ledig, för hela dagen är fullspäckad.
Nu på förmiddagen så blir de att göra klart den näst sista uppgiften i kursen, den ska nämligen lämnas in idag så få lägga massa krut på den.
I eftermiddag blir de möte med jobbet, men de går snabbt.
Senare ikväll så blir de mycket trevligt sällskap som kommer hem till mig och sambon. De blir att laga mat ihop och dricka lite gott, känns som om att de är välbehövligt.
Så så ser min dag ut, vad händer för er idag?

Morgon myset!!

Av Jenny Sandberg - 7 mars 2017 09:56

En vecka in i mars och snön var tvungen att hälsa på åter en gång. Hoppas bara de är på en snabbvesit!

Blev väckt utav en skrikande katt i morse, i omgångar sen 05 höll han på och skrika.. 

Då var han ingen favorit. 

Nu blir de i alla fall att plugga mestadelen utav förmiddagen och även några timmar in i eftermiddag, innan de är dags att jobba kväll. 

Jag insåg förut när jag loggade in på skolans inlogg att jag kan förkorta min planering till två veckor istället för fem utdragna veckor, hur galet är inte de?! 

Nästan så de känns overkligt, haha!

Få se vad nästa mål blir efter studierna.

 

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards