jennymsandberg

Alla inlägg under januari 2017

Av Jenny Sandberg - 27 januari 2017 08:26

Då knackar helgen åter igen på dörren och vill komma in. Men hos mig får den inte de denna helg, då de vankas jobb hela helgen, inte de roligaste när alla andra i familjen är lediga, men de ska väl gå de också när man ha sköna kollegor och jobbar med.
Och idag är de även löning, kan de bli bättre? Så nu gapar de inte tomt på kontot i alla fall!
Innan jobbet så ska jag hinna med att skicka in den sista uppgiften på min kurs för att kunna ha betygsamtal nästa vecka och sedan påbörja min absolut sista kurs innan jag är helt färdigutbildad, äntligen!
Ska även tvätta och städa lite i lägenheten också, tur man börja sent för annars hade jag fått klona mig själv för att hinna med allt, hah.

Av Jenny Sandberg - 23 januari 2017 08:28

Måndag igen och den sköna helgen bara flög iväg.. 

Jobbade hela förra veckan och de är något jag inte är van vid, så de va skönt med lite ledigt i helgen. 

Men helgen bestod inte utav av att ta de lugnt och samla krafterna, nej nej! 

Helgen bestod utav pluggande, förtäring utav vuxendricka och besök hem till mina föräldrar och umgicks med dom och brosan med familj. Känns knappt som om att jag varit hemma i helgen, men de va skönt ändå att inte behöva ha jobbet i åtanke hela tiden. Idag är verkligheten tillbaka och ikväll blir de jobb igen.


Av Jenny Sandberg - 17 januari 2017 18:37

Jag har ingen, ingen har allt jag vill ha. Avundsjuka.

Varför se vad alla andra har, istället för att kolla vad man själv har runt om sig. 

Tar vi så mycket förgivet?

Är vi för själviska? Egocentriska? Manipulativa? 

Är vi så beroende utav att ha allt medans andra inte har någonting?


Något jag kanske inte är ensam om, men de är det här med att man underskattar allt för mycket nuförtiden. 

Små gester, tacksamhet och rent lyckorus. 

Vad har dina föräldrar gjort för dig? Vad har du gjort för dom?

Har du någonsin varit tacksam för just denna stunden? Stanna upp och tänk på alla som du har i ditt liv.

Hade du varit den du är utan dom? Hade du klarat dig utan dom?

Hur hade de varit utan dessa männsikor?


Man prioriterar bort de som är viktigt för en, ett samtal till en förälder för att säga att man älskar dom för att man är slut efter dagens jobb. Orka tillbringa tid till sin kärlekspartner eller vänner. 

Gnäller om problem istället för att kolla på de som gör en lycklig. 

 

Av Jenny Sandberg - 15 januari 2017 08:34

Varit så skönt att vara ledig nu under helgen, då jag kunnat komma ikapp med plugget och även lite sysslor hemma som blivit lidande..
Igår så blev de att äta ute med trevligt sällskap och efter de så kollade vi på alla "raggarbilar" som va inne i stan, de va crusing igår. Jag tycker vissa såna bilar är väldigt fina men de är inte något intresse direkt.
Idag så ska jag få träffa min brorsdotter, ska bli så mysigt för känns som en evighet sen. Hon blev 1 månad igår, redan!!
Vad som händer mer idag återstå att se.
Ha en fin söndag allesamman!

Av Jenny Sandberg - 14 januari 2017 08:06

Något jag ofta kommer och tänka på, något som kan vara så vackert men så ändå fruktansvärt.
Något jag inte alls riktigt tänkt på tidigare, de är livet efter detta.
Som de flesta vet som läser min blogg vet att jag idag jobbar inom äldreomsorgen och är snart färdigutbildad undersköterska.
Dagligen möts jag utav människor som levt ett långt liv, men både lycka, sorg, motgångar men även många framgångar, men jag möter människor som inte här kvar hos oss så länge till. Deras timglas håller på att rinna ut i sanden.
Jag förstår nog inte hur lottad jag är med detta jobb, visst de är väldigt krävande psykiskt och fysiskt men de ger så fruktansvärt mycket glädje tillbaka och de flesta har många historier som de vill dela med sig utav till oss andra.
För dom så är vi värdefulla, vi ser till att deras sista tid på denna jord blir så betydelsefull som möjligt och när väl tiden är inne att de är okej för dom att gå över till nästa liv.
Jag trodde själv att jag skulle bli avskräckt utav döden när den låg framför mig, men utav de få gångerna jag sätt döden har den varit vacker. Vacker som en liten ängel som bara väntar på att få komma till himlen.
Jag har aldrig förstått hur fint det kan vara, tyvärr inte i alla fall, men när en person kan somna in och inget traumatiskt hänt innan dödsfall så är de faktiskt vackert.
Har nog inte heller förstått hur viktigt jobb det är att vara vårdbiträde, undersköterska, sjuksköterska, etc. förens jag kom och tänka på detta, vi är här en kort stund för dom äldre och dom är här en kort stund för oss, men vi får lära känna så fantastiskt fina människor innan de somnar in för den eviga vilan.
Döden behöver inte vara fruktansvärd, de kan också vara något fint.

Av Jenny Sandberg - 6 januari 2017 10:42

Jobb har stått på veckans agenda och även till helgen.. Känns skönt ändå att få vara ledig lite, men vila vad är de?
Idag så blir de att plugga nu på förmiddagen och i eftermiddag blir de att fira väldens underbaraste mamma som fyller år på måndag. Blir firande idag pga att jag jobba hela helgen..
Ikväll så blir de mys med trevligt sällskap och de kan behövas, koppla bort plugg och jobb för en kväll.
Men ska i alla fall fokusera lite på plugget nu så jag inte halkar efter i planeringen och senare fixa matlådor tills i helgen och även käka lite själv. Ha en fin dag allesammans!

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards