jennymsandberg

Alla inlägg under november 2016

Av Jenny Sandberg - 29 november 2016 13:32

Haha, börja mitt vikariat med att jobba varannan dag. Jobb torsdag, ledig fredag, jobb lördag, ledig söndag, jobb måndag och ledig idag. Skönt dock men hade varit skönare att jobba några dagar och sen vara ledig några dagar.
Men aja, jag få va glad över att jag ha fått jobb!
Idag så har jag inte gjort överdrivet mycket, fixade mig lite förut för att jag skulle träffa en härlig barndomsvän men tyvärr fick hon förhinder, men de kommer fler chanser att ses.
Men i alla fall, när jag hade fixat mig så lekte jag lite med systemkameran och de är inte de lättaste att få till ego bilder med en sådan klumpeduns i handen, haha! Så gav upp tillslut och började göra lite nytta i lägenheten, vilket behövs. Har inte riktigt blivit redigt färdigt sen adventspyntningen och man går varje dag och plocka men kommer ingenstans, pust.. Men ha börjat komma i ordning en aning tycker jag.

Av Jenny Sandberg - 27 november 2016 18:58

Blev inget bakande idag, men blev en sväng in till stan med familjen och köpte lite grejer, bland annat julduken på bilden.
Ha precis ätit gröt och köttbullemacka middag bara för att de är advent. Riktigt mysigt!
Nu blir de att kolla lite film och ha kvalitetstid med min sambo. Blir att bara ta de lugnt ikväll för imorgon börja en ny arbetsvecka.

Av Jenny Sandberg - 26 november 2016 14:41

Lördag och imorgon är de advent. Undra om man skulle gå in för adevntsfirandet riktigt ordentligt och baka imorgon? Om lust och ork befinner sig imorgon så blir de nog av. Kom nyss hem i från jobbet, så nu har jag hela dagen ledig. Dock behöver jag ta på mig hemmafru förklädet och tvätta upp lite kläder och plocka iordning litegrann och även laga lite mat, *wifey*..
Ikväll så får jag se vad som händer, beroende på hur mycket energi de finns kvar till kvällen.

Av Jenny Sandberg - 21 november 2016 14:45

Advent närma sig och likaså julen.
Har nu påbörjat att advent städa/pynta. Vill ha upp allt nu med en gång, men få ta de lite allt eftersom under veckan, så jag kan jobba lite också.

Av Jenny Sandberg - 21 november 2016 08:59

Som många vet, dock inte alla kanske, men jag är en sån där crazy cat lady. Om min ekonomi hade tillåtit så hade jag haft minst en katt till, har två i dagsläget.
Jag avgudar mina djur, mina egna som jag köpt själv, men självklart dom jag fått under min uppväxt som idag lever hos mina föräldrar. När jag flyttade så ville jag inte vara så taskig och förflytta dom ifrån ett ställe där de trivdes och även på grund av ålder då de är idag 9 och 16 år. Jag personligen tar de väldigt hårt när jag ser folk som omplacerar sina katter som är vuxna.
Sånt gör mig så himla ledsen.. En katt eller djur överhuvudtaget ska inte behöva lämna en familj som alltid givit den en trygghet under hela dess liv, för att sedan hamna i en helt främmande familj. De gör ont i mig att man ens gör så mot äldre katter, allergi hos ett nyfött barn - fine!
De finns undantag, de gör de verkligen, men en så obefintlig anledningar som de kan finnas skrämmer mig.
Djur blir som ens barn, sina små pälsbarn på fyra tassar. Ni som läser detta kommer antingen hålla med mig eller tycka jag är löjlig. Men jag anser att man säljer sina barn.
Man skaffar inte katt/djur om man vet att man inte kan ta hand om de tills djurets sista andetag, man gör inte de!

Av Jenny Sandberg - 12 november 2016 07:49

Uppe med tuppen idag, vilket jag bruka vara känns de som, jag kan typ inte sova längre än till halv 8, de går bara inte..
Men idag så är jag äntligen ledig, har jobbat hela veckan så de är därför jag varit rätt så frånvarande här.
Idag så ska jag umgås lite med mina föräldrar, vilket va längesen, känns de som.
Ska hitta ett par nya vinterskor och jobb skor, ha redan nu kollat lite på olika skobutiker online så jag vet ungefär vad jag vill ha, men de kanske inte faller mig i smaken alls när jag ser dom i butik, jaja.
Nu blir de att sätta igång en maskin tvätt och sen käka lite frukost. Kommer nog uppdatering under dagen skulle jag kunna tänka mig. Ha en bra lördag alla sköna folks!

Av Jenny Sandberg - 7 november 2016 15:07

Ha varit iväg med min brors sambo nu och umgåtts lite och veckohandlat, mycket trevligt sällskap som vanligt!

Nu ha jag äntligen fått till mitt lilla julpynt ute och blev hyfsat nöjd med resultatet. Slingan ser väl inte så snygg ut, men för övrigt blev jag mycket nöjd!

Är så nyfiken på hur de kommer se ut om drygt 1-2 timmar då de är mörkt ute, åh så kul.

Nu blir de att plocka undan lite från golvet och sedan rasta fido lite (dammsugan)..

 

Av Jenny Sandberg - 7 november 2016 08:21

Igår kväll så blev de en sväng in till stan, en runda på IKEA först och sen till Blomsterlandet, hittade lite roliga prylar att pyssla med. 

Så ska sysselsätta mig med de lite senare hade jag tänkt. 

Vet dock inte hur jag ska göra, men de blir nog bra hur eller hur.

Men bild på resultatet blir de i alla fall under dagen. Nu blir de att äta lite frukost och skriva inköpslista för att senare åka och veckohandla med brosans sambo. 

Även den första snön har lagt sig som ett täcke i backen, vilket är mysigt på ett sätt men jag personligen hade gärna velat vänta med snön, men men, naturen har sin gång och innan man vet ordet av de så är våren på ingång.

 

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards