jennymsandberg

Alla inlägg under december 2016

Av Jenny Sandberg - 31 december 2016 11:13

Min decemberutmaning gick ju som de gick, åt helvete.. Men trodde jag skulle kunna fixa ihop de även att jobb och skola kom i första hand. Men de blev som de blev. 

Har jobbat väldigt mycket som sagt och ha nu blivit rejält sjuk, men är påväg att bli frisk igen, som tur är!

Men tänkte köra en liten summering utav året som varit, vad som hänt och vad som ändrats, u name it!


Under 2016 har jag fått mycket mer kunskap om vård och omsorg, sjukdomar och vad allt de nu innebär. Jag har lärt mig ventagning, gått HLR, fått läkemedelskörkort och mycket mer och i början av 2017 är jag helt färdigutbildad undersköterska, vilket känns ofattbart, enligt mig. 

 

Jag har fått gå med i vikariepoolen i min "by" så jag kan jobba med något jag trivs väldigt bra med och har även skapat mycket goda relationer inom jobbet, just love my job!

 

Den första april fick jag nyheten att min bror och hans sambo väntade barn, vilket jag tog som ett skämt, ah första april, haha april april! Men de va inte driekt något skämt, men just den dagen va väl inte så direkt den bästa , ahah!

Men den 14 december blev jag faster till en söt liten tös och glädjetårar kom när jag fick samtalet från min bror. Känns än idag inte riktigt väldigt.

   


Under 2016 har jag även funnit en väldigt speciell person som jag inte trodde skulle kunna komma så nära inpå mitt liv som hon gjort, en vänskapsrelation som jag inte ens kunnat önska mig om att få. Vi är inte helt överrens om saker och ting, men varför ska alla tycka lika? Smaken är som baken. Alla relationer är inte som en rak landsväg, utan en helt galen berg-o dalbana. Denna person släpper jag inte i första taget.

 

Har fått såna härliga sommarminnen, eller minnen över huvudtaget! 

Tack alla som varit där under mitt 2016 och hoppas ni består 2017   

         

Av Jenny Sandberg - 15 december 2016 13:00

Min favorit doft/smak är persika. På drycker (saft/te, dylikt) lotions och läppsyl. Jag kan även köpa en burk med konserverade persikohalvor och bara äta rakt upp och ner. 

Av Jenny Sandberg - 14 december 2016 18:29

Jag kan somna på 2 minuter. Jag har detta efter min pappa, om sånahär beteenden kan gå genetiskt emellan personer. Men jag kan lägga mig på säng eller soffa/dylik bekvämt, blundar och slappnar av, jag lyckas stänga av ljud från omgivningen och somna på 2 minuter.


 

Jag har ännu inte skaffat B-körkort och varför är både ekonomiskt och rädsla för att ge mig ut i trafiken bakom ratten. Men jag skulle ändå kalla mig för en baksäteschaufför.


Jag har endast varit i Danmark och Tyskland, förutom Sverige. Aldrig på någon solsemester eller utanför EU.


 Jag bär i stort sätt bara silver smycken.


Av Jenny Sandberg - 10 december 2016 20:28

Jag har aldrig varit ett överdrivet stort fan utav alla dessa Harry Potter filmerna/böcker. Fantasy är inte rikigt min genre utav film. Kan kolla på Harry Potter, men inget jag självmant skulle sätta igång och titta på i min ensamhet.   

Av Jenny Sandberg - 9 december 2016 13:23

Jag sakna tiderna som liten. Då man inte behövde ta ansvar och annat dylikt. Jag sakna även personer från mi barndom, mer eller mindre. Idag har vi ingen kontakt. Jag trivs där jag är i livet just nu, men ibland får jag flashbacks om hur förbannat bra tiden va då, återigen mer eller mindre. 


Under 4 år har jag varit tvungen att ta farväl till 4 personer och 2 djur. De är något med döden som borde vara så självklar, alltså att vi alla ska den vägen vandra, men den är så svår att hantera. Finns de något värre än att förlora en familjemedlem, vän, djurkamrat?



Min favoritglass genom alla tiderna och kommer troligen alltid att vara pinnglassen 88:an. Än sålänge har ingen annan glass toppat 88:an    

Av Jenny Sandberg - 6 december 2016 13:52

De övernatruliga. Har inte alltid trott på de övernaturliga, men de gör jag idag. Jag har stött på grejer som övertygat mig. Lukter, saker som betett sig underligt och även känt. Jag vet att vissa inte tror på de övernaturliga och säkert tänker att detta är bullshit, men för mig är de inte bullshit, utan verkliga händelser, ett liv efter detta.

Senaste gången de hände något så var de mickron som levde sitt egna liv, den sattes igång, gick någon sekund, stängdes av och började pipa att den va färdig. En annan händelse är lukt, ciggarett lukt. Bara i mitt rum hemma hos min mamma och pappa kom denna lukt, vilket gjorde min mamma mistänksam att de va jag som hade börjat röka, vilket jag inte gör, denna lukt kom tillbaka och förvann under en period, tills jag fick in en bibel i mitt rum och därefter upphörde lukten. Känsel har jag både känt på armen och runt benen, runt benen har jag fått en känsla utav att de ha varit mina katter som tyvärr inte lever idag.. På armen så kändes de precis som en hand som la sig, jag fick ingen otäck känsla utav de, utav en känsla som sa att "jag finns här, jag skyddar dig". 

Någon annan här som tror på de övernaturliga?

Av Jenny Sandberg - 5 december 2016 17:24

Två saker jag absolut inte kan äta/dricka och dessa saker har jag försökt lära mig äta och dricka men de går inte.

Dessa saker är kaviar och kaffe. Lukten utan kaviar får mig att vilja klökas och kaffe får jag bara rysningar utav, men som sagt har jag försökt lära mig äta/dricka de, vet inte vad de är som gör att jag inte klarar av lukten eller smaken. 

Av Jenny Sandberg - 4 december 2016 09:41

Jag har inte gjort några direkta prover på att jag är allergisk, men jag har mina aningar om att jag är allgerisk eller mer känsling angående hästar. När jag var på Visingsö för några år sedan så åkte vi häst och vagn på visning runt ön och under hela turen nös jag, näsan rann och lika så ögonen. Så fort jag lämnade området där hästarna befann sig så blev jag bättre. Är inte så intresserad utav häst så stötter inte på sådana situationer att ögonen rinner och dylikt. 


Tror inte jag är den enda, men tror inte de är överdrivet många direkt, men jag tycker om att äta rå potatis. Har gjort de så länge jag kan minnas och när jag säger rå potatis så menar jag inte att jag äter rå potatis till maträtten, utan kan skala en potatis och sedan äta den, annars till mat ska den ju självklart vara tillagad. 

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards