jennymsandberg

Alla inlägg under juni 2015

Av Jenny Sandberg - 28 juni 2015 17:33

Sitter och kolla på Blocket på djurkategorin och blir faktiskt lite arg och ledsen..

När man ser folk som säljer sina djur för de mest absurda anledningarna. Och detta skär i mitt hjärta.

Ett djur är inte någon "grej" som man kan byta och sälja hur som helst, enligt mig!

Ett djur är en familjemedlem, varesig de är en katt, hund, fågel etc. så är de en familjemedlem!

Om man skaffar ett husdjur så SKA man ha den livet ut. Undantag enligt mig är vid allvarlig allergi som uppstår eller ägare som går bort.

Lika så när de gäller avlivning, man ska göra de endast om djuret är allvarligt sjuk eller vid åldring, då djuret fått leva ett bra, långt liv.

Jag har blivit en sån djurvän när jag flyttat hemifrån och jag kollar oftare på blocket för att jag gärna vill skaffa ett husdjur till och så ser man alla dessa annonser om såna sjuka anledningar som gör att dom "måste" sälja djuret.

Det är inte rättvist mot djuret att ha flera ägare.

När man skaffa djur så ska man vara beredd på att ta hand om djuret som lever mellan 15-20 år, beroende på vilket djur det är och vad som händer under livets gång.

Skäms på er alla som säljer era djur för svaga anledningar till att sälja!

Av Jenny Sandberg - 27 juni 2015 22:37

Har exprementerat med foton och ljus idag.
Var ju på IKEA idag och fyndade 4st vita fotoramar.
Och nu har de äntligen fått ett fint foto i sig allihopa.
Använde 3st av ramarna till att rama in bilder på mina katter och min katt som va tvungen att somna in för någon vecka sen..
Blev super nöjd och kommer kolla upp på hyllan varenda gång jag är i mitt flickrum hos mina föräldrar!
De enda som kunde fullbordat allt detta hade varit om alla tre va här just nu, men få ta vara utav de två som finns här!

Pyzen, Musse & Atlas.

Av Jenny Sandberg - 27 juni 2015 12:23

Firade som sagt 3 år med sambon igår. Åt go mat och sen efter de blev de en tripp till biografen. Sagt länge att jag vill se San Andreas! Och äntligen fick jag de, bästa filmen i år. Rekommendera den verkligen för er som inte sätt den ännu.
Efter bion så blev de utgång med mina två favorit personer i mitt liv, hade en trevlig kväll med go dricka och massa skratt och snack.
Just nu är jag och sambon påväg in till stan för att kolla lite på IKEA, om de finns något att ha!
Och ikväll blir de först familjemys med tacokväll och sen ska jag träffa min underbara vän jag känt minst 18 år!
Alltid lika roligt.
Har en fortsatt trevlig lördag!

Av Jenny Sandberg - 26 juni 2015 09:51

I onsdags så hade jag och min sambo vår 3 årsdag, tyvärr jobbade han hela dagen och kvällen, så blev inte så mycket till firande då. Så idag när han äntligen är ledig så blir de att åka in till stan och umgås, eventullt köpa nya utemöbler..!!!

Sen blir det att äta ut och bara umgås. Sen ikväll så har han planerat en överraskning till mig, mmh.. undra vad de kan vara?

Men de kommer bli en kalas bra start på helgen och ikväll få jag se om de bli utgång eller om de bli myskväll hemma!

 

Av Jenny Sandberg - 22 juni 2015 11:30

Ny vecka och nya tag!
Midsommarhelgen började med jobb, kändes riktigt skönt faktiskt, dock va jag svin trött när jag väl slutat och kommit till midsommarfirandet. Men efter ett par goda drinkar så blev jag hyfsat pigg.
Midsommar i sin helhet ha varit okej, men inte mer än så, regn och rusk!

Idag så ska jag åka runt Chilli i Kalmar, få se om jag hitta något. Tyvärr så ska dom gå i konkurs i Kalmar, så förhoppningsvis kanske man kan fynda något litet idag!
När man kommer hem igen så får de bli att städa lägenheten och planera vad jag och sambon ska äta ikväll och eventuellt handla ikväll.

Inte världens intressantaste inlägg, men de är i alla fall något nytt att läsa.
Jag lovade ju en sminkvideo förra veckan, men efter omständigheterna så blev det inte så, om ni läst mitt tidigare inlägg.. och hoppas ni förstår varför det inte blev av!

Av Jenny Sandberg - 17 juni 2015 15:27

Den dagen jag visste skulle komma, men inte räknade med skulle komma så snabbt, har kommit.

Mitt på dagen idag fick min älskade katt och vän somna in för sista gången. 

Han som alltid tröstan en när man är ledsen, men nu, vem tröstar en nu?

Han var den enda som visste hur. Men nu behöver han inte lida mer och får vila i frid.

 

Av Jenny Sandberg - 16 juni 2015 22:03

Lite välförtjänt kvällsmys efter jobbet!

Av Jenny Sandberg - 16 juni 2015 09:22

Tisdag morgon och solen skiner redan!
Sommaren är nog den bästa årstiden på hela året, dock så vara den inte lika länge som jag hade velat och om man jämför med vintern..
Igår kväll så blev det jobb, guttans bananer!
Och även ikväll bli de jobb, men börja inte förens vid 16.00 så ha nästan hela dagen på mig att göra annat!
Nu på förmiddagen så bli de att åka och handla hem lite mat för veckan. Annars vet jag inte vad som händer mer innan de är dags att jobba.
Jag ha varit lite dålig med att uppdatera bloggen, men ha inte haft något speciellt intressant att skriva om, inte för att detta är de heller.. haha!
Men ska försöka göra en "midsommar sminkning"-video onsdag eller torsdag, för är ledig då. Låter de som en bra grej? Självklart gör de det!
Ha de så fint så länge, folks!

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards