jennymsandberg

Alla inlägg under april 2016

Av Jenny Sandberg - 30 april 2016 10:20

Inga planer inför kvällen, tyvärr! Dom som va planerade blåstes av tråkigt nog.

Så i eftermiddag så bär de av till mina älskade föräldrar för att umgås lite, inte alls fel.

Få se om de kanske blir att åka in till stan en sväng ikväll, kanske kolla in tivolit som är tillfälligt i Kalmar denna helgen. Va förbi de igår en liten stund och tro de eller ej, så åkte jag en karusell, va ungefär 8 år sen jag åkte en riktigt karusell. Visst har ju åkt kolerado på Liseberg för några år sedan, men tycker inte riktigt de är en karusell, haha!

Det va väldigt roligt i alla fall och fick en väldigt kick efter, så få se om jag kanske åker ikväll igen om man nu åker in. 

Aja, vi få se hur kvällen blir, men något blir de väl av de.

Nu ska jag se till att få i mig lite frulle och även se till tvätten så den bli färdig och upptvättad. 

 

Av Jenny Sandberg - 29 april 2016 11:21

Äntligen fredag, dock är jag mestadels ledig i alla fall, men idag är sambon också ledig. 

Så nu blir det att göra sig i ordning för att sedan åka till Dollarstore i Nybro tillsammans med två kompisar. 

Annars så händer det tyvärr inte så mycket idag, blir myskväll i alla fall, med tacos, standard. 

Tror inte de blir något att köpa på Dollarstore, men kul att göra någonting i alla fall, när vädret är hyfsat ute. 

 

Av Jenny Sandberg - 28 april 2016 17:57

Grillen är tänd och potatisgratängen är i ugnen, så nu är de bara att väta tills allt är klart!
På förmiddagen idag så blev det att plugga, lämnade in näst sista uppgiften, spännande.
De är bara två veckor kvar till jag måste börja på nästa kurs, de går så läskigt fort, snart är jag äntligen färdig utbildad!

Av Jenny Sandberg - 25 april 2016 14:57

Nya naglar och blev för en gångs skull hyfsat nöjd! 

Va tycks?

 

Av Jenny Sandberg - 23 april 2016 09:22

Lång kväll blev det igår, va i sängen vid halv 3, vilket jag inte riktigt är van vid helt ärligt så är jag ingen natt människa.
Så känner mig bakis men kan omöjligt va de, haha. Blev en spontan bilträff igår i Kalmar så kollade in den och det va mysigt och blev även lite race också.
Idag blir de att bara ta de lugnt och sköta tvätten tills ikväll, då bär de av till Öland för lite festligheter och samtidigt få jag träffa 3 stycken som jag inte träffat på ett bra tag, så de ska bli super kul.
Få se om jag få lite bilder tagna och som jag kanske kan få lägga upp här om jag få personernas godkännande.

Av Jenny Sandberg - 22 april 2016 14:17

En runda in till stan i förmiddags och kollade lite på Eko, mysigt när vädret är lite upp och ner. De blåser väldigt och molnigt, men när solen väl är framme så är de riktigt skönt.
På Eko hittade jag ett nagellack som jag föll pladask för, bebisblå! Älska verkligen den ljusa nyansen av blått och jag vet att de kanske inte heter bebisblå men jag säger de hur som helst.
Nu blir de att kolla gårdagens Ex on the beach och senare ikväll blir de att umgås med en kompis inne i stan, vad som händer mer vet jag inte ännu, inget festande i alla fall, de få vänta tills imorgon!

Av Jenny Sandberg - 19 april 2016 22:14

Blev en spontan tripp in till stan för att käka tillsammans med min andra halva. 

Väldigt mysigt. Gick en stund på stan efter och sedan hem till henne. 

Kom hem för drygt 1,5h sen och satte mig med palliativ vård boken med en gång och började läsa typ 20 sidor, så nu är huvudet proppfullt med information, se om de går att sova nu! Haha, nä, men de ska inte vara några problem alls. Älska att sova och kan somna på 1 minut, enligt sambon i alla fall.

Go natt alla.

 

Av Jenny Sandberg - 19 april 2016 11:31

Kollade igenom Facebook nyss och genom min profil, såg massa gamla bilder och kollade igenom även mina vänner där, varför vet jag inte. 

Men en sak är säker, det är inget jag direkt saknar eller skulle kämpa för att få tillbaka, vissa saker i alla fall.

Om man säger såhär om man fick välja från hur jag har det nu och hur jag hade de då så skulle jag välja nuet alla dagar i veckan, utan att tveka. 

De enda som skulle gjort dagssituationen en gnutta bättre hade varit om jag haft ett fast jobb, en sysselsättning, förutom mina studier och timanställning inom barnomsorgen. Annars så är jag väldigt nöjd med hur saker och ting är. 

Som rubriken tyder, lyckligare nu, det stämmer!

Även att jag får smått ångest över att åldern börja stiga och dags att betee sig som en vuxen, är smått skrämmande, men sålänge man ta vara på varje dag, inte går skillda vägar som ovänner och inte lägger energi på folk som inte förtjänar den så kan allt vara värt det. 

Va rädd om de man har och folk som uppskattar en och avsäga kontakten med folk som bara trycker ner än. 

 

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards