jennymsandberg

Alla inlägg under maj 2015

Av Jenny Sandberg - 31 maj 2015 11:24

Hela helgen blev helt oplanerad..
Men oplanerad på ett positivt sätt!
I torsdags fick jag ett samtal utav min chef, där jag ska jobba i sommar, och blev tillfrågad jobb torsdag, fredag, lördag! Självklart tackar man väl ja, eller?
Har varit sjukt kul, lärorikt och spännande, men helvete vad jobbigt! Ska bli så kul att återkomma när schemat börja den 20 juli..!

Och igår så blev det utgång med en utav mina favorit tjejer! Löjligt roligt och tonvis med skratt. En kväll jag gärna hade gjort om.

Av Jenny Sandberg - 28 maj 2015 10:36

Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta åt denna lilla tös!

En tjej som gjort ett litet inlägg "Vindögat", där hon skriver att vi i Sverige är så hemska mot flyktingar om vi inte är villiga att hyra ut våra sommarstugor i sommar, då flykting familjer ska kunna bada i vassen och grilla sitt halalkött på grillen. Att vi "Svenssons" måste göra något nu, för invandrarna har ju inte tillgång till Wi-Fi, tv eller Spotify. Allvarligt?

Är det dessa tre grejer som är viktigast? Wi-Fi, tv och Spotify? Någon som fått en sne världsbild.

Eller helt enkelt uttrycker sig jävligt klumpigt!

Jag kan hålla med henne till en viss del, att de skulle vara en fin chest att göra mot de som ha det sämre, men så som hon uttrycker sig på, "Om du inte är villig att öppna din sommarstuga och låta en flyktingfamilj flytta in i sommar är du rasist

 

In och läs hennes inlägg själv. HÄR

Men det känns som om att hon måste lära sig att uttrycka sig, för jag personligen tyckte det lät jävligt klumpigt och dumt, hon framstår som korkad enligt mig. 

Jag är inte rasist för fem öre, men löser de situationen som finns i Sverige idag att bara hyra ut sin sommarstuga över sommaren? Jag anser väl att det kan vara smartare att hyra ut en sommarstuga under vintern då de flesta inte har tak överhuvet. Nu när det är sommar är de inte alls lika mycket kris, då de är varmt mestadels. 


Skaka bara på huvudet hur folk kan uttrycka sig på de sättet, "Du står säkert hellre och Heilar framför Jimmie Åkessons Almedalstal än att bemöda dig att bjuda in människor i nöd och försöka vara en jäkla medmänniska", enligt mig hör inte ens de till det hon tog upp.. 

Tragiskt!

Av Jenny Sandberg - 26 maj 2015 16:12

  Detta är ämne har jag velat ta upp ett bra tag nu, men inte riktigt fått tummen ur. 

Jag vet att alla har olika åsikter om saker och ting, vi är skapta såna, vi ska tycka olika..

Vi tycker olika om storleken på våra kroppar, andras kroppar.

Men varför ska man tycka så mycket, tycka så mycket så man ska göra narr utav någons storlek?

I de flesta fall så är det inget man kan få för, men självklart så är övervikt något man kan göra något åt.


Jag själv är överviktig och jag vet vad jag gör fel, MEN har även något i kroppen som inte stämmer.. Jag vet att jag kanske kommer få massa kommentarer angående detta, att det stämmer inte. Men vet du om vad jag gått igenom, vad jag bär i min ryggsäck? Jag går dock inte runt och klagar över att jag inte går ner i vikt, för jag vet vad jag kan förbättra, men kan inte motså godsaker.. Jag har delvis mig själv att skylla, men jag är inte en sämre människa för de, för att jag har extra kilon att bära på.


Har varit överviktig så länge jag kan minnas, men har aldrig blivit mobbad, varför? Ja, de vet jag inte än idag. Men jag är tacksam för att jag sluppit detta, att gå igenom ett helvete under skoltiden, där allt händer..

Har hört massor utav historier om folk som blivit mobbade utav sin storlek, som dessutom varit mindre än mig och detta förstår jag inte.. Varför? Varför ska vi vara så grymma mot folk som är överviktiga? 

Tänk om du själv skulle varit i den sisten? Varför göra narr och inte hjälpa, stötta och bara finnas där?


Att göra narr utav någons extra kilon istället för att låta bli kan göra en stor skillnad! Har funnit situationer där mobbningen angående en persons vikt har lät till att personen äter ännu mer, liksom tröstäta, anorexia, bullemi och självmord för att folk inte klara av att hålla käften. De sägs att fetma är större nu än någonsin, men varför klanka ner för tror ni att situationen underlättar för personen? Verkligen inte, kan göra situationen ännu värre. 

Så varför inte bara finnas där och stötta en. 


Varje människa kommer i olika former och storlekar, ens egna lilla fodral! 

Av Jenny Sandberg - 24 maj 2015 11:14

Igår va de härliga Eurovision Song Contest och grymma Måns tog hem de till Sverige. Personligen tycker jag inte låten är någon favorit, men vem kan motstå #mumsmåns ?
Även om han kanske inte va en favorit låt mässigt så va han ändå på topp 3, personligt tycke!
Det va härligt väder igår och härligt väder idag och är ute i hopp om att få lite färg, ha skit svårt för att bli brun.. men de är bara att öva upp pigmentet så ska de nog ge resultat!

Av Jenny Sandberg - 22 maj 2015 10:19

1. Är näst intill beroende utav sterarinljus. Mysigt ska de vara!


2. Är en stor djurvän, om jag fick bestämma så hade jag haft hela huset fullt utav främst katter och hundar!


3. Jag bara hatar navlar, de är bland de vidrigaste jag vet som finns på kroppen.


4. Kollar i stort sätt bara på Disney kanalerna när jag kolla på tv.


5. Tar ALLTID på mig parfym och deo innan jag går och lägger mig.


6. Byter sängkläder 2 gånger i veckan.


7. Spelar sims flera gånger i veckan.


8. Har ett stort kontrollbehov i köket. Jag har svårt att släppa taget till kompisar, familj eller pojkvän när jag lagar mat, vill ha det på mitt sätt! Har tyvärr kontrollbehov gällande andra grejer..


9. River bort finnar/sårskorpor som uppstår. Kan bara inte låta bli..


10. Ångra mig att jag gick barn- och fritid på gymnasiet, men ångra inte tiden under gymnasiet. Bara programet. 

Av Jenny Sandberg - 20 maj 2015 13:10




detta är två låtar som båda ha texter som beskriver hur vi egentligen bör tänka. för idagens samhälle så är det allt för mycket fokus på folks utseende. 

varför håller vi uppe detta fokus? varför har det blivit så viktigt att "se bra ut"? 

vi alla är lika, lika olika. alla har två ögon, en näsa, en mun, två kinder, en haka, etc. 

men ändå är det så viktigt att ha utseendet.

och detta ämne har blivit så "allvarligt" så det blivit mobbning, mobbning mellan tonåringar och även i yngre åldrar. 

frågar ännu en gång varför?! varför är det så viktigt? 

varför göra sig själv större genom att förminska en person angående deras utseende?

är det verkligen något som vi kan kalla för fult? inte för att låta klychig, men alla är fina, fina på sitt sätt. 

tycker att detta ämne måste lyftas fram i ljuset. för var varannan dag så hör man eller läser man om minderåringar som tagit livet utav sig, enbart för att dom inte har det ultimata utseendet som idealen säger man ska ha.

detta kallas idioti enligt mig!

någon som förstår vart jag vill komma?

om inte, öppna ögonen och se vad som händer i samhället. 

Av Jenny Sandberg - 15 maj 2015 12:37

Solen står mitt på himlen och inte ett moln så långt ögat når. Sommaren är påväg med stor steg!

Av Jenny Sandberg - 14 maj 2015 10:33

Tror inte de finns något underbarare än att vakna och se solen kika in genom fönstret.
Har sovit hemma hos päronen i natt, så ska bege mig mot killens lägenhet snart och hitta på något med honom idag! Att bara sitta inne i dag och slösa bort solen går bara inte! Kanske till och med lyckas få lite färg idag också?!
Så om vi ska iväg så få de bli sminkning utan foundation.

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards