jennymsandberg

Alla inlägg under augusti 2016

Av Jenny Sandberg - 29 augusti 2016 08:32

Då påbörjas de en ny vecka och känns att sommaren håller på att lämna oss.. jobbat hela helgen och slutade vid 21 igår och då va de kolsvart ute. Hade inte tackat nej till en veckas utlandsresa ner till värmen, förlänga sommaren lite i alla fall.
Men då blir de att spara så mycket de bara går om de ens ska bli möjligt, haha.

I fredags så blev de bowling för hela slanten med Robin, Christian och Tessan, vilket va super roligt. Dock så fick jag skoskav av deras skor.. Fick inte de bästa resultatet men blev nöjd ändå och de va ju bara för att vi skulle ha de roligt och umgås. Gör gärna om de snarast!

Idag så blir de att bara vila upp kroppen, för har haft ovanligt ont i kroppen hela helgen, så vet inte om de något lurt på gång som bara väntar på att bryta ut.. Ska i alla fall försöka röja lite i lägenheten och tvätta upp klädberget. Ska även logga in på skolan och kolla lite på min kurs som jag börja på idag. Äntligen så börja slutet närma sig och jag har snart en till utbildning som ökar chanser till jobb!

Av Jenny Sandberg - 25 augusti 2016 17:46

Är hur glad som helst på denna dag jävel!
Håller ju på att läsa till undersköterska och ha bara tre kurser kvar och påbörja den tredje sista på måndag och ha även fått praktik inräknat i dom veckorna, känns helt galet bra.
Och sen ha jag även blivit timanställd på de ställen jag jobbat på nu i sommar så de ser jag väldigt mycket fram emot och ha redan blivit bokad nu i helgen på jobb, så just nu så är vardagen väldigt bra och rullar på som den ska göra. Så ikväll blir de att fira de med lite fika hemma hos mamma och pappa tillsammans med min sambo, bror och hans sambo.

Av Jenny Sandberg - 24 augusti 2016 10:16

Va uppe med tuppen idag och de kändes riktigt fint. Hoppade in i duschen med en gång, kall vatten och de piggade upp rejält. Nu på dagen blir de att ta de lugnt och invänta trevligt sällskap som även stanna över natten. Ikväll blir de grillning och förtäring och de är bara för att de är lillördag, haha!
Ha även fixat till mina naglar igen, dock så va de häromdagen men de va väldigt välbehövligt! Och i min egna åsikt så blir jag bara bättre och bättre, så mindre fel och mindre jobb ju mer jag fixa med naglarna. Vad tycker ni?

Av Jenny Sandberg - 23 augusti 2016 22:00

Då var jag nu ledig på obestämd framtid.. Tyvärr har sommaren börjat närma sig sitt slut och jag har slutat mitt sommar vik som är rätt så tråkigt, kommer sakna alla tanter och gubbar som gjorde jobb dagen både jobbig och glädjefylld. 

Få se om framtiden tar mig tillbaka dit eller inom de yrket överhuvudtaget.. De återstår att se.

Igår så fick jag besök av två fina vänner. Fick rycka in och hjälpa en dam i nöd - en nagel som hade gått av! HAHA, nä, skämt och sido, fixade till naglen så de skulle matcha de andra som hon redan hade sedan innan, blev väl inte överdrivet nöjd, men har aldrig tyckt att något jag gjort blivit 100% bra.. Något jag verkligen måste jobba på!

Men idag i alla fall så när jag inte haft så mycket inplanerat så blev de städning utav lägenheten tills imorgon, då de bli lite grill mys med trevligt sällskap, så de tackar jag för redan nu! 

Så vi få se hur kvällen slutar imorgon och vem som mår sämst på torsdag morgon, hehe?

     


Av Jenny Sandberg - 14 augusti 2016 09:37

Lite sovmorgon blev de idag och de va väldigt välbehövligt, bruka vakna samma tid som jag bruka göra när jag börja vid 07. Så de tackar vi för. Nu på förmiddagen blir de att röja i lägenheten, kanske baka någonting, beroende på vad som hinns med och vad jag ha lust med att baka, haha. Runt 12 kommer min älskade pingla Mari förbi innan hon ska jobba ikväll, så super mysigt! Känns som en evighet senast.. så massa mys och skratt kommer de bli. Senare ikväll blir de att åka runt mamma och pappa och mysa där, på deras sista semester dag och bara umgås. Va också ett tag sen jag träffade dom, dock pratar vi i telefon minst varannan dag, haha. Men nu blir de att gå upp och börja röja så man kommer någon vart.

Bild från igår

Av Jenny Sandberg - 13 augusti 2016 17:11

Äntligen lite ledigt och de känns så fruktansvärt skönt!

Varit inne en vända på Kalmar Stadsfest under dagen, inte så super mycket att ha tycker jag. Tycker de ha blivit sämre och sämre med åren eller så är de jag som blivit äldre och "kräsnare" eller vad man nu ska förklara de. Men ingen hit i år.

Just nu så sitter jag och sotera bland mitt smink, fick en förvaringshylla, i födelsedagspresent, som går att rotera, i vitt ifrån cocopanda.se. Väldigt bra, smidig och snygg dessutom. Om ni är sugna på den så finns den här men dock bara i svart just nu. 

Vad som händer resten utav dagen är lite flummigt.. Blir att laga lite tacos om en stund tillsammans med mannen och hur de blir senare ikväll är fortfarande inte bestämt ännu. Men förhoppningsvis en vända in till stan för trevligt sällskap. Annars blir de en lördagskväll hemma i soffan, jippie?!

Ska i alla fall fixa mig en liten grogg till matlagningen och sätta igång musik. 

 


Av Jenny Sandberg - 9 augusti 2016 20:38

Jobbat hela dagen och har inte gjort så mycket sen jag kom hem, förutom att laga mat och tvättat lite. Så nu är energin slut och blir soffhäng tills de är dags att lägga sig, för blir att jobba imorgon också, upp med tuppen!

Idag har det varit väldigt kyligt och blåsigt och de kändes som att sommaren har packat ihop sina saker och tackat för denna gång.. Rysligt tråkigt att sommaren börja närma sig sitt slut och man har knappt kunnat sola och fått färg eftersom att man jobbat eller har de varit sån tryckande värme så man knappt kunnat vistats utomhus.. Men hösten är väl rätt så mysig då man kan sitta nerkrupen i soffan och ha massa tända ljus, men sommaren försvinner allt för tidigt tycker jag.

Om man hade haft råd hade jag gärna tagit en eller två veckor utomlands och fått en riktig sommarvärme och förlänger sommaren litegrann. Få se om de blir någon liten weekend resa i september eller oktober utomlands, beroende på hur mycket pengar som vill stanna kvar på kontot..

 

Av Jenny Sandberg - 7 augusti 2016 21:14

Ett tag sen jag bloggade nu igen, men de är för att jag fyllt år och även firat min födelsedag hela helgen i stort sätt. 

Så tänkte visa lite bilder ifrån helgen.

 

I torsdag, då jag fyllde år så blev de att gå till frisören och fixa håret, blev super nöjd. På bilden är håret blött dock men tycker man ser mycket skillnad ändå, om ni går tillbaka några inlägg så håller ni nog med. De kommer bilder framöver där håret är tort som ni kan se också.

 

Fick en blomhylla utav min sambo i födelsedags present och även köpa blommor som han betalade, så blev dessa blommor, blev väldigt nöjd och de prytte uteplatsen väldigt bra. Fick även en fin blomlåda utav mamma och pappa som dom hade smygit hit när jag inte var hemma, busiga päron!

          

Grillkvällen vi hade som kalas för mig i lördags! Kalas tillsammans med farmor, farfar och mormor.


Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards