jennymsandberg

Alla inlägg under september 2016

Av Jenny Sandberg - 30 september 2016 18:49

Sitter nu och väntar på bussen in till stan.
Är väldigt förväntansfull över kvällen.
Hoppas alla ni andra får en mysig fredagskväll!

Av Jenny Sandberg - 30 september 2016 09:49

Då va veckan på tröskel till helgen och de känns förbannat bra.

Fick hoppa in och jobba igår några timmar, de tackar vi för!

Blev en heldel pluggande igår kväll dock, inte så kul men de behövdes göras och eftersom att jag kan en heldel utav de jag ska skriva så underlätta de litegrann, idag har jag bara lite kvar som jag ska försöka beta av nu på dagen så jag kan skicka in uppgiften idag. 

  

Ikväll så blir de att käka ute med mitt lyckopiller! Kommer vara så välbehövligt och kommer bli en topnotch kväll. 

Kommer blogga mer under dagen, men nu så ska jag sätta igång med pluggandet, ska dock äta lite först innan jag bänka mig. Ha en fantasktisk fredag alla hårt jobbande människor och även er som inte gör allt för mycket idag!

Av Jenny Sandberg - 28 september 2016 13:03

Vakna utav att regnet smatrar mot fönstret. Rätt mysigt dock, men humöret blir så dämpat när de är dåligt väder ute.

Men när de är dåligt väder får jag väl passa på att plugga lite och skulle bakat igår kväll, men orkade inte så få ta och göra de idag istället. Kan ändå inte åka iväg någonstans idag så få ta en mys dag inne istället, med tända ljus och bak. 

 

Av Jenny Sandberg - 27 september 2016 19:09

Gått åter ett par dagar igen mellan inläggen, men de är väl ingen större katastrof, haha!

Har ändå bara jobbat hela helgen och pluggat resterande tid. Så de har inte varit så överdrivet mycket kul att skriva om ändå. Förutom igår då jag fick besök utav mitt lyckopiller! 

Det var verkligen välbehövligt, dagen började inte så speciellt bra och mitt humör var på noll, noll energi till något, men som tur är så har jag funnit en person som näst intill varje gång kan få mig att hitta smilet igen, förutom min sambo då förstås. 

Men är så sjukt tacksam för alla människor som ställer upp för andra, genuint omtänksamma och godhjärtade, fler såna personligheter åt folket!

Idag så har de heller inte hänt så överdrivet mycket, förutom plugg och fixat nya klor, blev så trött på min form på mina gamla, dock har jag ingen bra bild på för och efter bild, så de få duga med bara efterbild.

Ska även bjuda på en höst bild, som jag tog precis innan de blev kålsvart ute.. 

Busken som vi har utanför lägenheten börja få riktigt fina färger, dock så hade jag velat ha kvar sommaren ett tag till, men får väl vänta si så där 7 månader tills den börja visa sig igen.. tråkigt nog!

Men har lite saker att se fram emot i höst/vinter, en större grej än de andra, som jag dock inte vill skriva ut här, pga respekt för andra. Men de kommer insinomtid, när de väl är dags. 

Men nu ska jag i alla fall tända lite ljus och mysa ner mig i soffan med kärleken min.


OBS! OM de nu är någon som nu inte känner mig privat, som läser min blogg, som gärna skulle vilja veta lite mer om mig eller bara undrar något allmänt om mig, så tar jag gärna emot frågor/kommentarer, så ska jag svara så gott jag kan!

   

Av Jenny Sandberg - 23 september 2016 15:50

Kör lite uppdatering först på vad som händer de senaste dagarna.
Jag har pluggat en hel del och försökt vila huvudet emellanåt, så jag inte ska bli helt slut och så jag inte proppar huvudet fullt med fakta och sen glömma hälften.
Men aja, häromdagen blev de en tur in till stan med Anna, fixade lite ärenden inne i stan och när vi nästan va färdiga så träffade vi på två gammal klasskompisar också.
Mycket trevligt, så de blev en fika ihop och så blev de att gå i lite kläder affärer, va väl på gott och ont, hittade en väldigt mysig kofta för 200kr på Gina Tricot.
Köpte även ett sällskapsspel som jag letat efter en bra tag och äntligen hittade och även hade råd att köpa, så de spelet hängde med till brosan och hans tjej igår så blev massa timmar bort spelade, massa skratt så tårarna bara sprutade, men de är så de ska vara enligt mig.
Idag så har de inte hänt så speciellt mycket, jag har bara tagit de lugnt, kollat lite på mitt jobb inlogg och lite annat. Förhoppningsvis blir de att åka till stan ikväll och umgås med trevligt sällskap, kanske lite vätske förtäring, dock i mindre mängd för blir jobb imorgon eftermiddag!
På tal om ingenting så har jag också under veckan beställt ett nytt skal till telefonen och till datorn, mycket nöjd, kolla nedan..

Av Jenny Sandberg - 21 september 2016 07:26

Vaknade tidigt idag, dock på grund av att näsan va igentäppt och smått huvudvärk, men nu är de mycket bättre! Men de är väl bara en tidsfråga innan de är dags för mig att också vara sjuk.. Har klarat mig hela sommaren, så de är väl min tur snart.
Ligger just nu i sängen och kolla på lite Youtube-klipp och bara ta de lugnt.
Vad som kommer att hända vet jag inte riktigt ännu, förutom att jag måste plugga och tvätta.. Men något annat roligt borde väl också hända idag? :o eller?

Av Jenny Sandberg - 17 september 2016 16:50

Nyss hemkommen från ett 9h pass på jobbet. Och nu måste jag bara av agera mig lite.. tycker de är så fruktansvärt hemskt att inte kunna finnas till för alla äldre och detta gör mig väldigt ledsen.
När man måste be en person att vänta på sin tur för att man tillexempel går en man kort på avdelningen eller att man inte har tid till vissa saker som den äldre personen vill göra.
Tycker verkligen de är så hemskt att de ska behöva vara på de viset. I såna här lägen så blir de äldre som klarar de mesta själva försummade, de får inte den tid som de andra som tillexempel är dementa, rullstolsburna, etcetera.
En grej som exempel, en dam vill ha hjälp med ett toalettbesök och som inte klarar av de själv och självklart så ska man undvika en olycka i byxan, men om en person samtidigt ber om någon hjälp eller sak, så får man tyvärr be personen vänta. Ofta kan man inte riktigt styra sina toalettbehov och då får de prioriteras först. När man väl är klar med toalettbesöket och personen som bad om hjälp innan nu inte längre vill ha de hon/han bad om innan, pga att personen ser att det är stressigt, dom ser hur pass mycket vi få stressa för att hinna med allt, dom ser och förstår hur kämpigt de kan vara, även fast man försöker ha leendet upp så märks de av ändå att de är tungt och stressigt.

Av Jenny Sandberg - 15 september 2016 09:17

Igår så blev de en hel dag med mitt lyckopiller Mari. Helt mysigt var det och en massa snack blev de också. På kvällen så blev de soffläge med tvspel och annat mys innan Mari skulle åka hem.
Fick även hem min jobbbricka igår, mycket nöjd. Nästa bricka så blir de även min nya titel när jag är klar med mina studier, undersköterska. Idag så blir de att ta de lugnt och ladda krafterna inför helgen då de blir jobb imorgon, vad jag vet nu.
Men nu blir de frulle och bara ta de lugnt.

Presentation


Namn, Jenny
Ålder, 22 år
Bor, Kalmar
Utbildning, Barnskötare, Undersköterska
Jobbar, Timanställd inom kommunen
Intressen, Kosmetika, naglar, styling utav hår, rita
Övrig, Tänker överdrivet ibland

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorit årstid:
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards